Firmamerch sætter et nyhedsbrev i søen!
Og det har du med garanti ventet længe på. Nyhedsbrevet fra Firmamerch kommer til at indeholde indblik i vores hverdag i Hørning, samt giver dig mulighed for at komme med på en kigger i vores kundeprojekter, egne projekter samt kig ind i produktionen af custom merchandise. Derudover deler vi udpluk fra Brandvarm Brandaktivering (stay tuned), samt nogle af de idéer, der bliver ved med at poppe op fra skrivebordene i Hørning, men ikke har et projekt at lande på.
Brandvarm Brandaktivering
Firmamerchs helt store spidskompetence er aktivering af brands, og at hjælpe virksomheder og foreninger med at blive set, hørt og bemærket. Vi er eksperter i brandaktivering, og vi rådgiver om og kuraterer produkter, der afspejler jeres historie.
Derfor opsøger vi ofte inspiration i de gode brandinghistorier, og vil nu også dele dem med jer via vores nyeste kanal: Brandvarm Brandaktivering. Her vil vi analysere og reflektere over andre virksomheders medie- og PR stunts, og formidle dem videre til jer. Vi kigger først og fremmest på historiefortællingen, og dernæst:
- Hvordan har det fået potentielle kunder til at engagere sig i aktiviteten/brandet?
- Hvordan har det bidraget til brandets omdømme?
- Hvad har brandet fået ud af det? (Anslået medieværdi)
Brandvarm Brandaktivering
Luk øjnene og forestil dig, at din bil er brændt ned. Totalt pulveriseret lige for øjnene af dig. Men én ting er overlevet. Din elskede Stanley Quencher, og tilmed det raslende indhold i den.

Hvad er brandaktivering?
Brandaktivering er måden du bruger dit brand på, samt hvordan og hvilke valg du træffer, på vegne af dit brand. Det handler om at afspejle din virksomheds værdier i jeres merchandise. Du fortæller historier med dine ord, dine handlinger men også med de projekter og produkter du skaber. Det handler om at blive bemærket, og at du kan genkende din virksomhed, i de stykker merchandise du sender ud af døren til dine kunder, samarbejdspartnere og ansatte.
Fluffy? Lads os eksemplificere:
Først og fremmest tager vi et kig på det visuelle. Kan man se på et specifikt produkt, redskab eller miljø at det afspejler dit brand? Det kan være ganske simpelt og blot være pyntet med dit logo, være i jeres brandfarver eller have firmaets navn på. Måske du er kaffeproducent, og ønsker at gøre dine kunder opmærksom på en ny kaffevariant, og derfor sender et særligt kaffekrus med ud til dine nye kunder? Måske er det faktisk lige fedt om kaffekoppen er grøn eller blå, så længe den er lavet af noget bestemt materiale, der er en stor del af din virksomheds DNA.
Er der en særlig historie bag lige netop dette produkt, redskab eller miljø?
Eksempelvis springer Firmamerch ud af et selskab, Dash Two, der oprindeligt producerede, solgte og sendte merchandise for bands og andre kreative sjæle rundt i verden. Alle partnerne i virksomheden har en baggrund indenfor musik, og har været del af hver sit band. Derfor var det nærliggende (og er det stadig den dag i dag), at partnerne bruger plektre som visitkort.

Samme historie, forskellige fortællere
Ligesom du kan have forskellige tone of voice på de forskellige medieplatforme, kan du fortælle dit brands historie igennem forskellige fysiske remedier. Det kunne være at ændre den originale farve på et produkt, til dit brands farver, sætte dit logo på forskellige artikler, eller få specialdesignede artikler der passer lige til dit brand.
Er det nødvendigt at alle har den nøjagtig samme trøje på, før det er god brandaktivering? Nej. Vi vil vove den påstand, at alle brands kan leve i forskellige variationer, og her ser du et eksempel på Firmamerch hoodies, der alle designet til et specifikt event, men designet med forskellige detaljer.
