Hvilken anden historie at starte vores serie Brandvarm Brandaktivering ud med, end Stanley branden i 2023. Kender du den ikke? You are in for a treat then:
Luk øjnene og forestil dig, at din bil er brændt ned. Totalt pulveriseret lige for øjnene af dig. Men én ting er overlevet. Din elskede Stanley Quencher, og tilmed indholdet i den.
Stanley Quencher var centrum i en viral TikTok video i 2023, da en ung kvinde @danimarielettering, tager hendes intakte Stanley Quencher ud af hendes forkullede, nedbrændte bil, der var sågar stadig isterninger i koppen. Den vakuumisolerede stålflaske har vist sit værd, og bestået ildprøven. Stanley Quencher kan holde din drik kold i 11 timer, 2 døgn med is, og din kaffe varm i 7 timer.
But give me the numbers!
Hvad har Stanley fået ud af at bruge minimum 41.000 USD en splinterny 2024 Mazda CX 90 og en Stanley Quencher til én kunde? Jo, selvom det naturligvis ikke var en planlagt kampagne, gav det en masse røre i andedammen omkring Stanley brandet. Samlet set har denne begivenhed fået 3,3 milliarder earned media eksponeringer, med en estimeret medie værdi på 43 millioner USD. Dette er en stigning på 249% fra hele året forinden.
Derudover har det givet Stanley en plads top of mind hos forbrugerne, idét det er en ekstraordinær oplevelse, og what a place to be lige op til Black Friday-salget.